Curiozități despre blocul operator

Chirurgia este pasiunea mea, și unul dintre motive este faptul că blocul operator e un mediu foarte interesant. Din acest motiv, am ajuns să mă simt în elementul meu. Blocul operator este departamentul unde se desfăşoară activităţile chirurgicale. Totodată, este şi locul unde lucrează personalul care are o activitate operatorie: chirurgi, anestezişti, asistente, dar şi radiologi, oncopediatrii.

Blocul operator

Curiozități generale

Iată 4 curiozități despre blocul operator, care cu siguranță de vor surprinde!

1. De foarte multe ori, echipa chirurgicală ascultă muzică în timpul intervențiilor! Mulți cercetători studiază efectul muzicii asupra performanței chirurgilor. Aceștia au concluzionat că are un efect pozitiv.

2. În blocul operator este răcoare.Temperatura este controlată și se menține în general sub 20 de grade (chiar 16-18 în unele specialități). La această temperatură, multiplicarea bacteriilor este mult redusă.

3. Există mai multe tipuri de săli de operație, în funcție de specialitatea deservită, masa de operație. Aparatura și trusele de instrumente diferă în funcție de sălă.

Blocul operator

4. Sala de operație este cel mai curat spațiu din spital. Aerul din această incintă este filtrat în permanență prin filtre antibacteriene. Toate suprafețele sunt dezinfectate în mod regulat. Personalul poartă în permanență echipament de protecție (mască, bonetă). Astfel, sunt create cele mai bune condiții pentru desfășurarea intervențiilor chirurgicale, evitând infecțiile.

Cea mai șocantă curiozitate

Vă las cu probabil cea mai șocantă curiozitate din istoria chirirgiei: cea mai lungă intervenție chirurgicală înregistrată a fost de nu mai puțin de 96 de ore, pentru un chist ovarian.

Aceasta a fost cea mai lungă intervenție chirurgicală din istorie. Înainte de operație, femeia cântărea 279 de kilograme. După ce chistul a fost îndepărtat, femeia de 58 de ani a ajuns la greutatea de 139 de kilograme.

În timpul operației, chirurgii au presat chistul și au scurs treptat lichidul din el, pentru a preveni scăderea rapidă a presiunii, care ar fi putut afecta inima și așa slăbită a pacientei.

Medicii au avut nevoie de patru zile pentru a scoate lichidul și pentru a îndepărta chistul, care cântărea aproximativ 68 de kilograme.

Sper că ai învățat ceva nou despre tainele chirurgiei! Pentru mai multe informații interesante, te invit să citești în continuare blogul meu.